Początek Netflixa sięga 1997 r., kiedy Reed Hastings i Mark Randolph, założyciele firmy, wpadli na pomysł uruchomienia wypożyczalni DVD – filmy zamawiało się jednak przez Internet. Twórcy szybko zrozumieli, że siła „teraz i już” przekłada się na oczekiwania odbiorców. Po wielu przemianach platforma zmieniła nośniki filmów (DVD) i serwery internetowe. Powstał serwis, który obecnie jest czołowym graczem w świecie filmów oraz autorskich produkcji. Niezmiennym pozostaje logotyp platformy.
Znak Netflixa stworzony jest na bazie kroju pisma Graphique – od początku istnienia zachowuje pierwotny układ. Logotyp Netflixa kryje coś więcej – zaprojektowany jest w proporcji kinowej 2,39:1, dzięki czemu pozwala odkryć wielość historii. To prosty, zwarty symbol, który wyłania się przed oczami widzów w trakcie animacji. Od 2019 r. twórcy serwisu stawiają na lekką zmianę wizerunku i ograniczenia znaku do animowanej litery N, dążą do wprowadzenia kolorów, które symbolizować mają nowe kanały i strukturę serwisu oraz możliwości techniczne (jak VR), które wkrótce zostaną udostępnione klientom portalu.